Látta már ...
GLS csomagpont
Ki van még itt
Jelenleg 46 vendég 
nézelődik nálunk.
Ferrari macis tolltartó farmerkék
Ferrari macis tolltartó farmerkék
4,990 Ft  4,390 Ft
Engedmény: 12.02%
Társoldalaink
Juhar Vendégház

Nyereményfigyelõ

Online vásárlás GYIK


Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésrõl
 
KÁRTYAELFOGADÁS
 
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történõ használatának lehetõsége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történõ vásárlásra.
 
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
 
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hûségpontokat tartalmazó, kereskedõk/szolgáltatók által kibocsátott pontgyûjtõ kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
 
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.


 
FIZETÉS FOLYAMATA
 
Hogyan mûködik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedõ/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követõen a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetõoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyû érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettõl kezdve a kártya valós idejû engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenõrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendõ összeget számlavezetõ (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történõ terhelése (levonása) számlavezetõ banktól függõen néhány napon belül következik be.
 
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történõ (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követõen a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyezõ központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függõen a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az elõbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedõ) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetõoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
 
Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez elõbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthetõ lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhetõ el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetõséget nyújtana.


 
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDÕK
 
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
 
Kártya jellegű hiba

¤ A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
¤ A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
¤ A kártyahasználat tiltott.
¤ A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
¤ A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

¤ Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
¤ A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

 
Kapcsolati jellegű hiba

¤ A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
¤ A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

¤ Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
¤ Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezetõ bankjával.
 
Miért a számlavezetõ bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenõrzés során a számlavezetõ (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedõ kereskedõ (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhetõ-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
 
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedõ/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elõ, ha a kártya ellenõrzése megtörtént a fizetõoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedõ/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minõsül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.


 
BIZTONSÁG
 
Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevû cég teszi lehetõvé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngészõ program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés elõtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetõek.
 
A fizetés után figyelmeztetett a böngészõm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követõen Ön a kereskedõ honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedõ oldala nem titkosított, a böngészõje figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetõen.
 
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
 
Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
 
Mit jelent a Mastercard SecureCode?

Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezõt.

Nyelvek
Magyar  English  German  
   
Kedves Vásárlónk!
Webáruházunkban fizethetsz Forint vagy Euro alapon is. Áraink az ÁFA összegét tartalmazzák (bruttó árak).
Gyártó
Közösségi oldalaink